Wybrane case study
Outsourcing IT dla lidera branży retail
Outsourcing IT dla lidera branży retail
Wyzwanie
Dla naszego skandynawskiego klienta, lidera w branży wyposażenia domów, w ciągu kilku lat współpracy zrealizowaliśmy wiele projektów z obszaru Outsourcingu IT. Jednym z najciekawszych wyzwań było dostarczenie kilkudziesięciu specjalistów do zespołu realizującego zadania z 10 lokalizacji w kilku krajach Europy (wśród nich oprócz Polski były m.in. Włochy, Francja, Hiszpania i Portugalia). Co więcej, klient kładł bardzo mocny nacisk na dopasowanie kandydatów nie tylko pod względem technologicznym, ale również do swojej do kultury organizacyjnej - również dlatego, że nasi eksperci mieli dołączyć do już utworzonego, międzynarodowego i tym samym różnorodnego kulturowo zespołu.
Rozwiązanie
Wypracowaliśmy dedykowany proces pozyskiwania i weryfikacji talentów, w którym oprócz “standardowej” weryfikacji technologicznej bardzo dokładnie analizowaliśmy stopień dopasowania do kultury organizacyjnej klienta.
Ze względu na skalę naszej działalności byliśmy w stanie zagwarantować szybkie przedstawienie nowych ekspertów do zespołu w razie potrzeby, w tym na zastępstwo. Tym niemniej w trosce o zgodność naszego sposobu postępowania z wartościami klienta i w porozumieniu z nim, wybraliśmy inną drogę. Postanowiliśmy proaktywnie położyć większy nacisk na przeciwdziałanie ryzykom ewentualnego odejścia, mocno inwestując w rozwiązania zapewniające naszym wspólnym ekspertom przestrzeń do zadbania o ich rozwój i dobrostan.
Zaangażowanie ekspertów Connectis w projekcie
Rezultat
W niespełna 6 miesięcy dostarczyliśmy klientowi 30 ekspertów dokładnie zweryfikowanych technologicznie i bardzo dobrze dopasowanych do jego kultury organizacyjnej. Różnorodność krajów pochodzenia (Tunezja, Hiszpania, Francja, Algieria, Meksyk, Ukraina, Polska) stała się dodatkowym atutem, wzbogacając codzienne funkcjonowanie zespołu i stając się jego integralną częścią.
Nasze proaktywne działania znacząco ograniczyły rotację w zespole, przyczyniając się tym samym do jego większej spójności i efektywności. Klient włączył niektóre z naszych rozwiązań do katalogu dobrych praktyk, a my z kolei uzyskaliśmy bardzo ciekawy zbiór danych do zainspirowania innych naszych klientów.
Doceniasz dopasowanie do kultury organizacyjnej i znaczenie dobrej atmosfery w zespole?
Jeżeli tak, to spotkaj się z nami i dowiedz się, jak możemy w stabilny i skuteczny sposób wesprzeć Cię w Twoich wyzwaniach.