Wybrane case study
Inspekcja infrastruktury OZE
Inspekcja infrastruktury OZE
Wyzwanie
Nasz klient jest jednym z największych dostawców energii w Europie. Potrzebował niezawodnego rozwiązania wspierającego procesy inspekcji infrastruktury OZE, która obejmowała turbiny wiatrowe, panele fotowoltaiczne, elektrownie wodne i biomasowe. Celem było zapewnienie stabilnej pracy infrastruktury, uniknięcie strat finansowych i zoptymalizowanie procesów inspekcyjnych. Stare narzędzia były zawodne i czasochłonne, co zwiększało ryzyko błędów w raportowaniu, przestojów, przerw w dostawie energii spowodowanych awariami, a przede wszystkim - generowało koszty.
Rozwiązanie
Kompleksowe rozwiązanie obejmowało:
- Data & ML/AI Services:
- Model uczenia maszynowego do automatycznego wykrywania anomalii na podstawie danych z czujników i kamer
- System analizy danych dostarczający informacje o stanie infrastruktury OZE i umożliwiający przewidywanie awarii
- Cloud Services:
- Wdrożenie całego rozwiązania w chmurze Azure, aby zapewnić wysoką skalowalność, dostępność i bezpieczeństwo
- Wykorzystanie szerokiego wachlarza usług Azure, takich jak App Services, SQL Database, Storage i Machine Learning Services
- Application Engineering Services:
- Zaprojektowanie i wdrożenie dedykowanej platformy webowej do zarządzania procesem inspekcji, umożliwiającej inspektorom łatwe i szybkie rejestrowanie danych z inspekcji oraz automatyczne generowanie raportów
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii do budowy platformy, takich jak React, Redux, Java, Spring Boot i Azure Active Directory
Zaangażowanie ekspertów Connectis w projekcie
Rezultat
Wdrożone rozwiązanie przyniosło naszemu klientowi szereg korzyści:
- Zwiększenie dostępności infrastruktury OZE - identyfikacja potencjalnych problemów na wczesnym etapie umożliwiła prewencyjne działania serwisowe, co ograniczyło ryzyko awarii i przestojów
- Usprawnienie procesu inspekcji - automatyzacja procesów i intuicyjna aplikacja mobilna pozwoliły na skrócenie czasu inspekcji i poprawę dokładności raportowania
- Oszczędność czasu i kosztów - zautomatyzowanie procesu inspekcji obniżyło również koszty eksploatacji infrastruktury
Klient docenił również kompatybilność z różnymi przeglądarkami i systemami mobilnymi oraz innowacyjne funkcje, takie jak możliwość nagrywania notatek głosowych w trakcie wizyt terenowych czy tryb online/offline.
Co więcej, wypracowane rozwiązania i dokumentacja stały się fundamentem dla szerszej platformy rozwijanej przez klienta, co świadczy o ich wysokiej jakości i wartości.
Szukasz ekspertów, którzy nie poprzestają na realizacji powierzonych im zadań?
My patrzymy dalej - na Twój wzrost i rozwój. Skontaktuj się z nami i przekonaj się, jak możemy pomóc Ci osiągnąć Twoje cele.