Wybrane case study

Generative AI dla lidera branży retail

Generative AI dla lidera branży retail

Data & AI
Retail

Wyzwanie

Nasz klient jest liderem w branży retail. Z powodu rosnących wyzwań w pozyskiwaniu talentów, wydłużony czas oczekiwania klienta na kontakt z pracownikami infolinii zaczął negatywnie wpływać na poziom satysfakcji. 

Rozwiązanie

Klient potrzebował rozwoju rozwiązań automatyzujących proces obsługi, skracających czas oczekiwania klientów na uzyskanie informacji o produktach i/lub podstawowego wsparcia technicznego. Aby sprostać tym wyzwaniom, zaproponowaliśmy klientowi wdrożenie rozwiązań Generative AI, obejmujących:

  • Chatbota ze skryptami do rozmów dla klientów: przeszkolonego do prowadzenia prostych rozmów z klientami. Dzięki temu mógł on obsługiwać najczęstsze zapytania i problemy, odciążając tym samym infolinię
  • Chatbota technicznego dla klientów: przeszkolonego na bazie materiałów klienta, takich jak FAQ, instrukcje obsługi i skrypty rozmów. Dzięki temu chatbot był w stanie udzielać wyczerpujących odpowiedzi na pytania klientów 
  • Chatbota wewnętrznego z poradami dla drugiej linii helpdesku: dostarczającego informacji i porad pracownikom w oparciu o materiały i informacje wewnętrzne, wspierając pracowników w rozwiązywaniu problemów i udzielaniu informacji klientom

Dodatkową korzyścią była możliwość poszerzenia zakresu obsługi klienta o kolejne języki.

Zaangażowanie ekspertów Connectis w projekcie

Rezultat

Wdrożenie rozwiązań Generative AI przyniosło klientowi szereg korzyści:

  • Zwiększenie efektywności obsługi klienta: chatboty odciążyły infolinię, co skróciło czas oczekiwania na połączenie
  • Poprawa jakości obsługi klienta: chatboty udzielały wyczerpujących i dokładnych odpowiedzi na pytania klientów, co poprawiło wyniki satysfakcji
  • Oszczędność czasu i kosztów: chatboty zautomatyzowały proste zadania, co pozwoliło przesunąć zaangażowanie pracowników na rozwiązywanie bardziej złożonych problemów

Dodatkowo klient docenił innowacyjność i efektywność zastosowanych rozwiązań, a rozwiązania Generative AI zostały włączone do katalogu dobrych praktyk klienta.

Szukasz innowacyjnych rozwiązań, które usprawnią Twoją obsługę klienta?

Oferujemy kompleksowe usługi w zakresie Generative AI. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy Ci pomóc.

Zobacz inne projekty

Data & AI
Retail